شاهزاده ما،سید آرتین جونیشاهزاده ما،سید آرتین جونی، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 2 روز سن داره

✿آرتین جونی دردونه پاییزی ما ✿

خداحافظ روروئک

1391/12/20 11:43
نویسنده : مامان سمی
383 بازدید
اشتراک گذاری

Hello To You Robot quote

خوشگلکم امروز دیگه روروئکتو از اتاقت جمع کردم و گذاشتم تو کارتونش تو انبار چون فقط فضایی از اتاقتو اشغال کرده بود،اون موقع که داشتیم برات خرید سیسمونی می کردیم نمی دونستم این وسیله مضراتش خیلی بیشتر از فوایدشه(به نظر من کلا فایده اش شاید فقط سرگرم شدن بچه است تا مادر یکم به کارهاش برسه)،اما بعد از خریدین بود که تو تلویزیون(برنامه دکتر سلام)پزشک فوق تخصص اطفال(که مسن بود و دارای تجربه)حسابی از مضرات روروئک گفت و از خانواده ها خواست این وسیله رو نخرن حتی گفت در بسیاری از کشورها فروشش ممنوعه و برخی از کشورها هم که می فروشنش روش برچسب اخطار حک شده و خطرات ناشی از استفاده از اون رو قید کردن و استفاده از اون زیر 7ماه ممنوع دونستن،بعد از دیدن اون برنامه تو سایتهای مختلف هم سرچ کردیم و همه حرفهای اون پزشک رو تایید می کردن،بابا محسن گفت بریم پس بدیم و به جاش صندلی ماشین برداریم اما فروشنده قبول نکرد(فقط حیف پولی که براش دادیم البته فدای یه تار موت عزیزدلم فقط سلامتی تو برام مهمه)بنابراین 5ماهی برای تزئین گوشه اتاقت بود و آنیتا هم داخلش بود(شده بود صندلی عروسکت آنیتا) اما دیگه تصمیم گرفتم کلا برش دارم،قبل از جمع کردنشم چندتا عکس با آرتین جونم ازش گرفتم تا به یادگار بمونه.

برخی از مضرات روروئک:صدمه به ستون فقرات کودک،پرانتزی شدن پای کودک،دیر راه افتادن کودک،برخورد با دیوار و اشیا خطرناک در خانه به علت سریع حرکت کرن و واقف نبودن کودک با موانع(مثل میز تلویزیون که لبه های اون واقعا برای شما کوچولوها خطرناکه،رفتن به آشپزخانه و برخورد با وسایل داخل آن،پریز برق،شومینه و....)،کاهش رشد هوش کودک و  موارد دیگه.

با این تفاسیر پسر عزیزتر از جانم من حتی نمی خوام یه خار کوچیک به پات بره چه برسه بخوام با دست خودم بهت صدمه بزنم،روروئک بی مصرف رو جمع  کردم .

امیدوارم روزی هم در ایران فروش این وسیله ممنوع بشه تا خانواده ها  متحمل هزینه بیهوده (صرفا بخاطر اینکه جزو وسایل سیسمونیه) نشن.

دعای شب و روزم  این است:خدایا فرزندم را در پناهت نگه دار و حافظ جانش باش(آمین)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان ملینا و کوروش
20 اسفند 91 11:54
آخی فدای سرش نی نی نانازمون سلامت باشه از همه چیز مهم تره ما هم 60 تومن پول روروئک دادیم ولی کوروش فقط یکی دو ماه نشست توش الانم که چهاردست و پا میکنه اصلا حاضر نیست توش بشینه پاهاشو سفت میکنه تا نتونیم بزاریمش مال کوروشم دکوریه منم رفتم که جمعش کنم


بله امنیت و سلامتیشون از همه مهمتره عزیزم.ای جانم احساس راحتی نمی کرده کوروش جونی.کار خوبی می کنی فقط الکی جا گرفتن
مامان فتانه
20 اسفند 91 12:34
واقعا من ميدونستم ولي نميدونستم انقدر مضره حالا كه از ايلين ما گذشته


اره عزیزم خیلی مضره.قربون ایلین نازه که دیگه حالا خانمی شده
شقایق مامان آرشا
20 اسفند 91 12:46
چه جالب خوب شد گفتی.آرشا خیلی دوسش داره خوبم با هاش می زفت پس دیگه نذارمش.بعدم سمی جون یه چی بگم حسودیت نشه؟؟؟ من پول روروئک و کریر ندادم چون می دونستم خیلی مدت کوتاه استفاده و جا گیر هست از خالم امانت گرفتم


خیلی کار خوبی کردی شقایق جون که پول اینهارو ندادی منم دوست داشتم از کسی بگیرم چون واقعا کاربردشون کمه اما متاسفانه تو فامیل خیلی وقته کسی بشه کوچیک نداشته
شقایق مامان آرشا
20 اسفند 91 12:54
نظر آخر را حذف کن می خواستم خصوصی بدم یادم رفت


حذف کردم عزیزم.انشاالله که برای آرشا جونی مفید باشه عزیزم
خاله جونش
20 اسفند 91 15:25
ممنون گلوووووووووووووو
شماهم بچه خیلی نانازی دارین


ممنون خاله کیان جون
مامان شازده اميرحسين
20 اسفند 91 16:09
عزيززززم...
چه قيافه اي گرفته!!انگار تو بي ام و نشسته!!
بووووس برا عزيز دلم


ممنون خاله مهربونم.خاله جون خیلی دوستش داشتم برام حکم بی ام و رو داشت اما مامانم گفت برات خطر داره و دیگه نذاشت پشت رول بشینم
مرمر
20 اسفند 91 17:54
چقد خوب شد گفتی میخواستم براش بخرم دیگه نمیخرم


آره عزیزم نخر چون پول دور ریختنه
سارا مامان آرتین
20 اسفند 91 22:45
واقعا نمیدونستم ... مرسی از اطلاعاتت


خواهش می کنم عزیزم.این پست رو بخاطر همین گذاشتم تا مامانهای گل دیگه ام ازش استفاده کنن
مامان آیسل
20 اسفند 91 23:56
سلام دوست خوبم....منم در مورد مضراتش شنیده بودم و استفاده نکردم البته جمعش نکردم تو مواقع خیلییی ضروری مثل برنج آب کشیدن میذارم توش...ی وقتایی هم آیسل عروسکشو میذاره توش و تو خونه میگردونه
از طرف من آرتین جان رو ببوسین


سلام مامانی.خیلی کار خوبی کاردی.در همون حد کاربرد داره.آیسل ناز منو ببوس


پگاه مامان آرتین
21 اسفند 91 11:59
سلا م به مامان سمی وآرتین.عزیزم عاشق قیافتم.
چه پسر خوشگل وخوش تیپی.مامان بوسششششششش


سلام پگاه جون.ملسی خاله خوبم.چشم مامان پگاه ممنون از محبتت
ترنم
21 اسفند 91 13:12
راستی سمی جون منم دقیقا با کارت موافقم چون روروئک بیشتر از مزایاش معایب داره


قربون تو ترنم جونم
فرناز خاله آرسن جون
23 اسفند 91 12:41
سلام با کمال افتخار لینک شدین خدا براتون ارتین جون رو نگه داره خیلی با نمکه خیلی شبیه آرسن ماست


سلام عزیزم.ممنون خانمی.شما هم لینک شدین